Korzystanie z witryny plastyk.czest.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleść w Polityce plików cookies.

Akceptuję Politykę plików cookies (Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).
center-left.png center-right.png
bullet.gif Wydarzenia
bullet.gif Szkoła
bullet.gif Kontakt
bullet.gif Nauka
bullet.gif Rekrutacja
bullet.gif Konkursy
bullet.gif Samorząd uczniowski
bullet.gif Pracownicy
bullet.gif Statut
bullet.gif Wykaz podręczników
bullet.gif Szukaj
bullet.gif Osiągnięcia
bullet.gif Kalendarium
bullet.gif Dla rodziców
bullet.gif 70-LECIE
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Wymiany
bullet.gif Projekty/Wymiany
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Projekty
bullet.gif POIiŚ
bullet.gif Infrastruktura kultury
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Galerie
bullet.gif Galeria zdjęć
bullet.gif Grafika użytkowa
bullet.gif Malarstwo i rysunek
bullet.gif Filmy o szkole
bullet.gif Kanał YT
bullet.gif Kanał YT2
bullet.gif Galeria inne
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Nowoczesne techniki graficzne i malarskie w zdobieniu mas ceramicznych; serigrafia, pate sur pate 2007

Streszczenie - ceramika - 2007 
 Beneficjentami projektu „Nowoczesne techniki graficzne i malarskie w zdobieniu mas ceramicznych; serigrafia, pate sur pate” byli uczniowie działu ceramiki ZSP w Częstochowie. Naszymi partnerami były szkoły kształcące ceramików na poziomie zawodowej szkoły średniej: w Niemczech „Staatliche Fachschulen für Keramik” – szkoła w Höhr-Grenzhausen, w Portugali „CENCAL”  w Caldas da Rainha, we Francji w Antibes „Licee poluvaient  Leonardo de Vinci”.  Każda z placówek dysponuje nowoczesnymi pracowniami wyposażonymi w urządzenia najnowszej generacji niezbędne do pełnej realizacji cyklu produkcyjnego ceramiki oraz laboratoriami gdzie dokonuje się analiz i badane są właściwości materiałowe. Jednocześnie szkoły te kultywują regionalne techniki zdobienia ale także wykorzystują techniki graficzne i malarskie do zdobienia i podkreślania odmienności dekoracji mas ceramicznych.
Staż odbywał się w trzech grupach w różnych terminach: pierwsza grupa realizowała projekt w Caldas od 25.06.2007 do 13.07.2007, druga w Höhr-Grenzhausen od 8.10.2007 do 26.10.2007, trzecia w Antibes od 8.10.2007  do 26.10.2007.
Realizację projektu planowaliśmy w 4 placówkach, a nie jak to miało miejsce w 3. Ze względów finansowych realizacja stażu w Akademii Cordoba w Hiszpanii była nie możliwa (ceny wyżywienia i noclegów przewyższały znacznie wysokość grantu). Mimo długotrwałych negocjacji nie uzyskaliśmy satysfakcjonujących propozycji cenowych, a na większe dofinansowanie ze strony naszej jednostki nadrzędne nie mogliśmy liczyć. Po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmiany do wyżej wymienionego projektu przez Krajową Agencję oraz zgody pozostałych dwóch partnerów na przyjęcie większej liczby beneficjentów postanowiliśmy zrezygnować z odbycia stażu w Hiszpanii w Akademii Cordoba.
Rezultatem stażu jest poznanie specyfiki i metody kształcenia zawodowego w przemyśle ceramicznym stosowanych w wiodących krajach na rynku europejskim, a także nowoczesnych urządzeń i technologii. Wiedzę tę wykorzystamy podczas rozbudowy bazy technicznej szkoły, przewidzianej w ramach programu ZPORR. Staż w ramach programu Leonardo da Vinci był etapem merytorycznego przygotowania do wykorzystania tej bazy.
Efektem projektu dla beneficjentów jest poznanie nowoczesnych technik zdobniczych wykorzystujących techniki graficzne i malarskie serigrafię, pate sur pate. Wymagają one najnowocześniejszych pracowni i metod produkcji. Realizacja projektu pozwoliła na odpowiednie zunifikowane kształcenie uczniów przygotowujące do aktualnych trendów w ceramice. Kolejnym rezultatem jest zapoznanie się także z wiedzą menadżerską i strategią niezbędną do prawidłowego funkcjonowania w warsztacie ceramiki.
W swoich pracach ceramicznych beneficjenci zrealizowali wszystkie założenia programu Leonardo da Vinci. Nieograniczony dostęp do wszystkich urządzeń i doskonała współpraca z opiekunami z organizacji przyjmujących umożliwił beneficjentom w pełni realizację projektu.
Beneficjenci poznali organizację pracy w krajach unijnych, obsługę nowoczesnych urządzeń i skonfrontowali własne sposoby projektowania z typowymi dla europejskich producentów.
W trakcie stażu beneficjenci pogłębili znajomość języków obcych języka angielskiego, języka niemieckiego i francuskiego - przede wszystkim z zakresu terminologii fachowej. Z pewnością ułatwi to naszym absolwentom poruszanie się na rynku pracy 
Realizacja projektu przebiegała w bardzo miłej atmosferze, opiekunowie zwracali uwagę na pracowitość i duże zaangażowanie beneficjentów. Staż zakończył się uroczystym spotkaniem połączonym z wernisażem prac wykonanych przez naszych uczniów i rozdaniem certyfikatów .potwierdzających nabyte umiejętności i zakres odbytych praktyk. Oprócz certyfikatów wydanych przez organizacje przyjmujące ubiegamy się również o certyfikaty Europass Mobillity dla naszych absolwentów. Obecnie jesteśmy w trakcie załatwiania niezbędnych formalności. Przesyłamy kopie wyżej wymienionych formularzy potwierdzonych już przez organizacje przyjmujące.
Efekty stażu zostały odnotowane przez miejscowe media. W Polsce upowszechniane były poprzez wystawy wykonanych prac, wystawy fotograficzne i seminaria wewnątrzszkolne, prowadzone przez beneficjentów dla pozostałych uczniów i nauczycieli oraz informacje przekazane przez media.

purple-btm-left.png purple-btm-right.png
Zespół Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego
Częstochowa,ul Pułaskiego 15, tel. 34-3241228, 34-3241206
Rada Rodziców nr konta 25 1020 1664 0000 3102 0019 6188







Koordynator
KOMISJI OCENIAJĄCYCH
z zakresu RYSUNKU
Andrzej Jurkiewicz
rysunek@zsplast.gdynia.pl

Koordynator
KOMISJI OCENIAJĄCYCH
z zakresu MALARSTWA
Joanna Nowrot
wicedyrektor@plastyk.katowice.pl

Koordynator
KOMISJI OCENIAJĄCYCH
z zakresu RZEŹBY
Justyna Olszewska-Budzik
rzezba@plastykczest.pl

blue-btm-left.png blue-btm-right.png










blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Tradycja i współczesność
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
centerb-left.png centerb-right.png
center-left.png center-right.png
centerb-left.png centerb-right.png